Friday, November 6, 2015

Khidmat terbaik untuk mempromosikan perniagaan anda


Kebiasaannya, kita akan dapatkan seseorang yang lebih pakar dan mempunyai kemahiran yang lebih baik dari kita untuk siapkan tugas-tugas yang kita sendiri tak mampu, malas atau tak ada masa nak buat. 


Afterall, apa lah gunanya nak upah someone yang kurang berkemahiran untuk jalankan tugasan yang penting untuk perniagaan kita?


Tugas mempromosikan perniagaan adalah suatu tugasan yang SANGAT PENTING. 


Kejayaan sesuatu perniagaan untuk memperoleh klien dan pelanggan yang baru amat bergantung kepada keupayaan kita untuk membuat promosi. 


Ya


Promosi perlu dilakukan setiap hari, atau setidak-tidaknya anda perlukan satu mekanisme yang membolehkan mesej jualan anda berjalan secara automatik setiap masa. 


24 jam sehari, 7 hari seminggu dan 365 hari setahun. Ia perlu berjalan terus menerus. 


"Tetapi bagaimana pula halnya untuk mereka yang memang tak ada masa nak buat semua ni?"


Sanggupkah anda perlu selalu bergantung kepada kaedah pengiklanan berbayar seperti FBAds dan juga Adwords semata-mata untuk pastikan kempen pemasaran anda terus berjalan? 


Kalau saya... saya tak sanggup. 


Saya lebih rela untuk invest dalam kaedah pemasaran yang menggunakan teknik Search Engine Optimization


Ia memberi pulangan yang lumayan untuk jangka masa panjang.


Pastinya kita bukan nak buat bisnes hanya untuk sehari dua semata. Kalau boleh, kita mahukan bisnes kita akan bertahan sampai bila-bila. 


Satu hari nanti... 


Anda pasti akan sedar. Ketika anda kehabisan bajet untuk tujuan pengiklanan berbayar, pada waktu itulah anda akan hargai semua usaha-usaha promosi yang dijalankan menggunakan kaedah SEO ini. 


Masa inilah, walaupun anda tak berbelanja untuk tujuan iklan, anda masih lagi boleh harapkan artikel-artikel advertorial untuk bantu support anda menghasilkan jualan. 


Sebab itu... 


Amat penting anda siap sedia dengan beberapa advertorial untuk menyokong anda dalam operasi perniagaan anda. 


Untuk tempahan advertorial, anda boleh klik sini



  

No comments:

Post a Comment