Friday, October 23, 2015

Adakah bisnes anda mudah untuk ditemui oleh bakal pelanggan anda?


Tahukah anda..?


"Hampir setiap masa, pengguna internet akan menggunakan laman web carian seperti google apabila mereka ingin mencari sesuatu maklumat atau ketika mereka ingin menyelesaikan sesuatu masalah."


Adakah anda mempunyai sebarang produk yang mampu untuk menyelesaikan sesuatu masalah yang spesifik?


Katakanlah, anda menjual produk slimming set dari Shaklee misalnya. 

produk shaklee, slimming set shaklee,

Tahukah anda produk slimming set dari Shaklee ini menyelesaikan masalah apa?


Ya


Ia menyelesaikan masalah kegemukkan dan kesukaran untuk membentuk badan supaya jadi lebih ramping. Amalkan pengambilan produk ini, masalah anda SELESAI. 


Persoalannya sekarang ini ialah... jika ada pengguna internet yang mencari info tentang cara-cara nak langsingkan badan, adakah anda dah bersedia untuk menukarkan pengguna internet ini menjadi pelanggan anda? 


Adakah anda mempunyai cara, mekanisme atau pun platform untuk memastikan individu seperti ini bakal menemui anda, perniagaan anda mahupun laman web anda, seterusnya melakukan urusniaga dengan anda? 


Mungkin jawapannya Ya mungkin juga jawapan dari anda ialah TIDAK.


Bisnes anda... anda patutnya lebih tau dan FAHAM. 


Kebanyakkan orang, dia TAK ADA MASA nak menulis tentang bisnes sendiri. Dia terlalu bizi dengan kerja-kerja seharian sehingga dia tak sempat nak tulis tentang perniagaan yang sedang dia jalankan sekarang ini. 


Hatta untuk menulis serba sedikit tentang lokasi juga mereka tak ada masa. 


Mahukah sekiranya anda dapatkan seseorang yang sudi untuk luangkan masanya, bagi membantu mempromosikan perniagaan anda? 


Jika PERCUMA, pasti ramai yang MAHU. 


Tetapi satu persoalan timbul... Atas sebab apa orang tu perlu buat kerja-kerja yang sepatutnya anda lakukan sendiri secara percuma? 


Sedangkan pada masa yang sama, dia boleh buat kerja-kerja lain yang lebih menguntungkan. 


Maka kat sini, jika anda ingin dapatkan seseorang untuk bantu promosikan perniagaan anda secara percuma... ia hampir mustahil. Ah... orang tak buat la kerja-kerja ni secara percuma. 


Rata-rata akan kenakan bayaran, ataupun akan menggunakan konsep JV yang mana diakhirnya, dua belah pihak sama-sama untung! 


Jadi jika anda perlukan khidmat saya untuk menghasilkan artikel promosi untuk perniagaan anda, anda boleh buat tempahan di sini.


Ataupun, kalau anda ada tawaran proposal yang lebih baik, untuk JV misalnya, anda juga boleh hubungi saya. 


Emel saya di sabreehussin@gmail.com pun boleh


Apa salahnya, kita sama-sama berkongsi peluang dan sama-sama dapat manfaat. Kan?   

   

No comments:

Post a Comment